Købsvilkår

Handelsbetingelser.

For at bestille en vare skal du benytte indkøbskurven, hvori du skal tilføje de varer, du ønsker at bestille. Såfremt du har angivet din email adresse korrekt, vil du modtage en ordrebekræftelse fra os på email.  Dette er bevis på din ordre er registreret. Varen leveres hurtigst muligt via GLS, til den ønskede pakkeshop.

Betaling
Tippy modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Tippy bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Tippy leverer på alle hverdage hvor du har mulighed for at hente på er valgfrit udleveringssted. Ordre indgået inden kl. 12.00 i hverdagen sendes afsted samme dag. Levering hurtigst muligt via GLS, 1-3 hverdage efter bestilling. 

Tippy benytter GLS til håndtering af forsendelser. Disse forsendelser kan hentes på nærmeste postudlevering/pakkeshop. 

Tippy kan ikke stilles til ansvar ved forsinkelser hos GLS.

Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den på posthuset, vil der blive påkrævet et ekspeditions gebyr på 59,- DKK

Priser.

Alle anførte priser i webshoppen er inkl. 25% moms. Der tages forbehold for force majeure og afgiftsændringer. Alle priser er eksklusiv forsendelsesomkostninger.

Forbehold.

Vi tager forbehold for prisændringer, taste fejl og udsolgte varer.

Oversolgte & Udsolgte varer

Da vi har 24 fysiske forretninger kan nogle varer risikere at blive solgt i af butikkerne, kort tid efter den er solgt på hjemmesiden. Vi gør naturligvis hvad vi kan for at undgå det.

Hvis din varer er udsolgt vil du høre nærmere fra os telefonisk eller på mail.

Fragt.

Vi sender kun til adresser i Danmark. Send os gerne en mail, hvis du bor i et EU-land og ønsker mulighed for levering.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet. Det betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produkter eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter at du har købt varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder, efter manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Tippy vil dække returnerings omkostninger i et rimeligt omfang.

Returnering og ombytning.

Hvis du har fortrudt dit køb, eller ønsker du at bytte til en anden størrelse, en anden vare eller hvis du ønsker pengene retur, skal du sende retur til webshoppen. Du skal sende din ordre, senest 14 dage efter dit køb, hvis du skulle fortryde dit køb. Udgifter i forbindelse med varens returforsendelse står du selv for, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du har pengene på dit kort i løbet af 2-30 dage. alt efter hvilket betalingskort du har brugt ved køb af dine vare. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden at give os tydelig meddelelse om dette. På mail lager@tippy.dk

Du kan også vælge at bytte dine varer i en af vores forretninger, dog undtaget Outletvarer, ONESIZE PLUS, samt smykker. Ønskes pengene retur skal dette altid returneres til webshoppen.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Tippy Retail

Stationsvej 3a

4295 Stenlille

Følg denne returguide.

1. Udfyld returseddel/fortrydelsesformular og give os besked om de varer, du ønsker at returnere, samt årsagen dertil.

2. Pak dine returvarer i forsendelsesposen du modtog dine varer i. Tape den godt til.

3. Aflever pakken ved nærmeste posthus eller pakkeshop.

4. Pakken skal sendes med omdeling, vi afhenter ikke pakker i pakkeshops.

5. Når vi har registreret din pakke, får du en bekræftelse på mail. Du vil få dine penge retur kort tid efter.

HUSK at sende retur med omdeling ellers kan den ikke erstattes, hvis den bliver væk under transporten. Returvarer bedes sendes med postnord eller GLS.  Det er også en god idè at få en kvittering, hvis pakken skulle forsvinde. Vi modtager ikke levering fra DAO, de kommer ofte udenfor åbnings tider hvor Tippy ligger. 

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returnerings omkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på lager@tippy.dk I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her FORTRYDELSESFORMULAR 

Varens stand, når du sender den retur.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@tippyshop.dk

Product added to compare.